Så prövar vi igen...

Jag gör ett nytt försök med LCHF-dieten, och än så länge går det bra. Har gått ner 3,3 kilo på en vecka, fast jag tror det beror mest på stavgången om jag ska vara ärlig, då jag började med dieten i onsdags...

Det går allafall ut på att du utesluter ALLA kolhydrater såsom potatis, pasta ris och bröd. Istället äter du fet mat som Creme fraiche, grädde och riktigt smör. Ägg och bacon är också att rekomendera för de som gillar det.
Jag vet dock inte hur jag ska göra med frukosten, tror jag kommer fortsätta äta en skiva mörkt bröd eller två, med tanke på att jag fortfarande stödammar... då är det inte så bra att utesluta kolhydraterna helt.
Vi är allafall ute och går mest varje kväll, tror att vi har haft 1 vilodag på 1,5 vecka. Och jag trivs med det, alltid skönt att surra av sig innan sänggång. Igår gick vi ut 21,00 och var hemma igen 22,20.... synd det var så halt. Man får ta och införskaffa sig ett par broddar.

Igår var vi också till Skicenter och åt fars-dagsbuffé, mycket trevligt. Åt massa röror, räkor, fläskfilé, karré och massa gotta. Blev en smal tårtbit efteråt också, som jag egentligen kunde ha varit utan för såå god var den inte.

Har varit hos Sara nu på dagen och delat recept. Hon fick mina LCHF-recept och jag fick hennes kakrecept... det var ju ett bra byte... Nej, Leon sover så jag funderar på om jag ska vika den torra tvätten och hänga en ny medan man kan. Imorse när han sprang omkring i gåstolen puttade han ner en blomkruka från fönstret i ett obevakat ögonblick. Den gick som tur var inte sönder....


Första gången Leon gungar, ser verkligen måttligt road ut!!










Kommentarer
Postat av: Sara

Hehe, vi måste fortsätta byta recept någon dag!!

Postat av: mikkis

Ja men titta, va fina bilder. Nu blir gudmor riktigt glad. Han är helt underbar jue!

2009-11-09 @ 17:10:36
URL: http://secondchange.blogg.se/
Postat av: ämma

LCHF har jag också funderat på. Körde ju samma sak för två år sen, fast då hette det GI ;) Och det fungerade jättebra på både mig och Jonas! Om jag bestämmer mig för att börja nu så vet jag alltså vart jag kan hitta recept ;)

2009-11-09 @ 20:57:49
URL: http://emmakjellsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad vill du?

Trackback