Inskrivning.

Jag skulle vara på sjukhuset 10.45, fick nog sitta till 12.15 innan jag fick komma in och träffa min gulliga sköterska Solweig. Där inne fick jag återigen ta blodprov, blodtryck m.m. Vi pratade lite om operationen, och hur det kommer gå till efteråt.

Sen fick jag vänta åter igen ett tag, klockan 13.00 skulle det bli info från sjukgymnasten. När vi precis satt oss med henne kommer läkaren och vill träffa mig. Det var en läkare jag aldrig hade träffat förut, och besöket där inne gick också ganska snabbt. De vill nog bara "kolla en" så de vet att man är införstådd med vad detta innebär. Han hade fått info från kirurgen, som tyckte att jag var en bra kandidat till detta.

När jag kom ut igen var infon från sjukgymnasten precis slut, vi hade fått en grön broschyr och jag frågade de andra om hon hade sagt något mer än det som stod att läsa där, men de hade hon inte sa de.

Åter igen var det dags för lite väntan innan jag fick gå ner och träffa narkosläkaren. Det besöket tog kanske tre minuter, han förklarade bara lite hur det gick till när man blir sövd, och eftersom jag aldrig varit det förrut så var det ganska intressant att veta. Sen var denna dag slut och klockan var nog närmare 14.30 innan jag gick därifrån. Effektiv tid kanske var 40 minuter. Man får verkligen inte ha bråttom sådana här dagar!

Jag kommer att åka in på söndag till stan, sova på patienthotellet till måndagen. Ska försöka låna en dator och hålla er uppdaterade på vad som händer :)

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Spännande! Antar att det bara känns toppen!? Ser fram emot att höra hur det går efter! =)

Postat av: Sussie

Jobbigt att det ska ta så lång tid på sjukhus jämt.

Hoppas du får tag på en dator så du kan skriva lite under tiden! :)

Håller tummar för dig!

Postat av: Gudmor

Så jädra stolt. Vad bra du tar detta. Kramis...

2011-01-21 @ 10:37:35
URL: http://secondchange.blogg.se/
Postat av: Johanna Karlsson

Lycka till nu gumman!!!

2011-01-22 @ 12:49:00
URL: http://postisjohanna.blogg.se/
Postat av: Emma

Spännande! Önskar dig all lycka och hoppas allt kommer gå bra! Kramar

2011-01-22 @ 23:50:39
URL: http://emmakjellsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad vill du?

Trackback