Lite mått.

Vägdag idag, stått still denna vecka, igen! Börjar bli frustrerande, i och för sig var det ju 2,6 kilo ner för två veckor sedan så jag ska väl inte klaga. Och efter att ha läst lite olika bloggar så ser jag ju att jag är absolut inte ensam. Det är tvärtom väldigt vanligt att man står stilla den här tiden efter operationen. Kroppen undrar vad man håller på med, och försöker bromsa så mycket som möjligt.

Var även på återbesök hos kirurgen förra tisdagen, hon tyckte att femton kilo ner sen flytstart var mycket väl godkänt! Hon tittade på mina ärr, lyssnade på magen samt mina tankar och funderingar. Det kändes allafall bra!

Även om inte vågen är min bästa vän just nu så har det allafall försvunnit massa centimter från min kropp.

Över naveln: -5 cm
Halsen: -3,5 cm
Överarm: -3,5 cm
Underarm: -2,5 cm
Lår: -4,5 cm
Vad: -3 cm
Fotled -0 cm
Handled: -0 cm
Över byst: -8 cm
Under byst: -8 cm
Rumpa -12,5 cm(!!)

TOTALT: 50,5 centimeter!!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är verkligen inte ensam om att det kan stå stilla titt som tätt. Jag stod still i vikt efter några veckor som opererad. Stod till i två veckor och tänkte jahapp, operationen fungerade inte på mig.. Och sen började det rasa igen. Och nu har jag precis haft ännu en vecka då det inte hänt något på vågen.. Men idag när jag vägde mig verkade det ha lossnat igen. Inget konstigt alls att det står lite stilla mellan varven. De säger att under tiden vikten står stilla, det är då kroppen passar på att återhämta sig lite, det kanske stämmer, vad vet jag. Men ge inte upp hoppet!



Roligt att du mäter dig! Tänk om jag själv hade gjort det från början, hade varit jätteroligt att se skillnadn sen. Men jag kom inte ens på tanken. Tråkigt.



Går allt bra efter op? :D



/ Joanna

Postat av: Helena

Härligt jobbat tjejen!! Här har äntligen vågen börjat röra på sig igen efter typ 3-4 veckor, känns det som!! Mitt flera år gamla delmål är äntligen nått=)

Synd att jag inte har några mått. Men som ni sa, det är ju inte för sent ännu. Jag kan ju mäta när som helst och börja jämföra!

Kramen!

2011-03-07 @ 12:46:43
URL: http://helenashopkok.blogspot.com
Postat av: Sussie

Fasen vad gött det måste kännas! :)

GRATTIS!!!

2011-03-07 @ 15:09:55
URL: http://mittlivminavalminvikt.blogg.se/
Postat av: Mamma di!

Bravo!

2011-03-08 @ 07:30:30
Postat av: gudmor



Åh vad duktig du är min vän. Är så stolt över dig!

2011-03-09 @ 14:44:19
URL: http://secondchange.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Härligt! Vågen är somsagt inte hela verkligheten. Det är ju bara fåtalet människor som ser det resultatet - cm däremot syns för alla människor! Det måste kännas fantastiskt att prova kläder nu, allt du äger måste ju falla av vid det här laget! ;) Bra kämpat!

2011-03-09 @ 21:30:45
URL: http://cathrinlarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad vill du?

Trackback