Estockholmo.

Jag och Micke tillbringade helgen nere hos hans föräldrar, trevligt, trevligt.
Åkte ner på torsdag eftermiddag var väl på Värmdö vid 21.00 då vart det bara slapping.
På fredag bar det av mot kungens kurva och IKEA, handlade mest lampor denna gång eftersom det är en bristvara hos oss, och stearinljus, mycket stearinljus köpte vi. Efter det shoppandet åkte vi till mormor och morfars grav, sen åkte vi på Brisak, eller ja, "Birrsarch" som min kära vän Elle skulle ha sagt. Där handlade jag fem par strumpor. Micke handlade ett par byxor och en fleecejacka.

Efter den färden besökte vi Lilli, Felix och Nicole. Nicole blev jätteglad när vi kom, och ville att jag skulle spela "Vem blir prinsessan?" med henne. Och det som började så bra, jag slapp ju till och med den svarta ringen,  men sen förlorade jag allafall. Jädra prinsesspel!
På kvällen fick vi lax, potatis och romsås till middag, mums.

På lördagen åkte vi runt lite på Värmdö, bl.a Kopparmora där Micke bott som liten, det var roligt att kolla på alla fina hus. Middag blev enchiladas hos Lilli och Leffe tillsammans med Nettis och Hasse, sen blev det fotboll, Micke var töntig och sa hela tiden att Sverige skulle förlora, men tji fick han. Haha!!

På söndagen vart det ganska lugnt, vi åkte och hyrde film, så vi kollade på film hela eftermiddagen, sen åt vi middag och kollade lite på tv, sen vart det sängen eftersom vi skulle åka tidigt på måndag morgon.

Måndag morgon, uppstigning kvart i sju, jag sa till Micke att det borde vara olagligt att stiga upp sådär tidigt om man inte gick i skolan eller jobbade. Åkte från Värmdö 07.55, och innan vi var inne i stan var klockan 09.15. En timme och tjugo minuter för att åka två mil, jag tackar gud att jag bor i Rätan utan köer.
Nåväl, besökte broder i hans nya torp. Trodde han skämtade när han lurade ut oss på den mest ensliga väg jag någonsin sett,  men se där, efter några kilometers åkande kom vi ju faktiskt fram.
Färden från Uppsala gick vid 12 sen var det raka spåret hem, förrutom avbrott i Vallsta för middag. Var hemma i Rätan vid 19.30 nångång. Skönt att komma hem.

Nu ska jag iväg och jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad vill du?

Trackback