Tankar från Thunell...

Ja idag var det tänkt att vi skulle in till stan och byta rutor på bilen, men när bilen strejkade och inte ville vara med vid -28 grader så vart vi hemma istället. Jag blir less sådana gånger, för idag hade jag ställt in mig på att åka till stan, så när det gick i stöpet trodde jag att hela dagen skulle gå åt skogen. Men jag tog mig i kragen och bakade matbröd, och medans det jäste satt jag med läxor och fick en hel del gjort faktiskt. Så dagen blev ganska bra ändå trots allt.
Man rekomenderas att baka så mycket som möjligt nu innan bebisen kommer, för när den kommit finns det ingen tid för sånt, sen brukar det enligt utsago komma ganska mycket folk och hälsa på också.

En smart grej som en i föräldragruppen skulle göra var att skicka sms till alla när bebisen kommit och skriva att den kommit, vikt, längd och sånt. Sen sist skulle dom skriva, "vi hör av oss när vi vill ha besök" De hade tyckt det var jättejobbigt med allt folk som kom direkt när dom hade fått första barnet.
Och om det mot förmodan skulle komma folk, att dom fick ta med sig egen mat och fika. :D

Nej jag vet ju inte hur det blir, men rent spontant känns det som om man vill vara lite ifred första veckorna, förutom familjen då förstås. Man vill ju lära känna den lill* i lugn och ro.

Nej nu måste jag fortsätta med maten, blir potatis, köttbullar ( köpe :O ) och sås. Sen ska man väl hälsa på tant en sväng innan det är dags för "Det okända" finalen av "Top Model".
Imorgon har vi sista träffen med föräldragruppen, allafall tills alla har fått.

Tjingeling, som en god vän skulle ha sagt!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja, mig blir du inte fri kan jag lova :D

Postat av: Sara, snart grannen!

Jag hade samma tankar angående besök och fika/mat. Jag har nog haft tur för jag har inte haft så farligt mycket spring här när jag fått barn... När Måns var liten hade jag ingen tid till bak eftersom han bara skrek men med Hugo var jag tvungen att sysselsätta mig eftersom han bara sov (vilket han tagit igen med bravur!) och nu med Elli har det inte blivit mycket tid över trots att hon sover eftersom jag måstat passa på Hugo...

2009-02-11 @ 20:13:15
URL: http://frokenmamsen.blogg.se/
Postat av: mamma di

Oss kommer Du inte heller att bli av med så det så





puss

2009-02-11 @ 22:19:03
URL: http://brittalovisa.blogg.se/
Postat av: Joanna

Man vill mest lära känna sin lilla bebis när den kommit. Och man orkar inte med så mycket besök. Det gjorde inte jag iaf. Jag orkar nästan fortfarande inte med så mycket besök. Och kommer det för mycket folk får man en förkyld/sjuk bebis. Och det är inte roligt. Man känner sig så maktlös. Min barnmorska sa åt oss att vi skulle sätta en lapp på dörren om att stör ej, och ha den uppe i minst två veckor efter vi kommit hem :P Men vi har ju inte så många bekanta här så vi har haft det lugnt ändå, utan lapp.

2009-02-12 @ 20:23:22
URL: http://lyckligprick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad vill du?

Trackback