Long time no see...

Jaså mina kära vänner, Ni är sugen på ett inlägg.
Jag är ju ingen bloggare, det vet Ni, men för Er skull då... Får ju bannor av gudmoren att hon vill ha bilder på sin gudson så vi får väl försöka då.

Här hemma snoras det för fullt. Leon har hostat i tre veckor nu, i onsdags fick jag nog och ringde BVC och begärde hostmedicin, han/vi får ju knappt sova vissa nätter. Hoppas verkligen det ger med sig snart, ännu roligare att jag känner mig tjock i halsen också...vart ska detta sluta?

Och så var det ju det här med baconsjukan och sprutan och hela köret, man vet inte vad man ska tro längre. Först skulle man inte vaccinera små barn som inte tillhörde någon riskgrupp, men nu helt plötsligt så rekommenderar de en vaccination... Jag och Micke har allafall bestämt att vi ska vaccinera oss, när det nu behagar bli...
Hur ska Ni göra? Ska Ni vaccinera Er??

Snön har fallit också, och igår skulle vi ha premiär i Leons nya pulka... vi gav upp rätt snabbt, dels för att pojken var så trött så han höll på att somna sittandes, och för att snön var så klissig så det gick knappt att köra. Idag vaknar vi och tittar ut, och det är bara en blöt sörja av alltihop, nej då föredrar jag nog det som det var igår. Även om jag inte är nåt större fan av vintern, snö över jul och nyår hade räckt för mig! Men visst är det vackert när det snöade som det gjorde igår!

Idag blev vi visst bortbjuden på middag hos föräldraskapet, det var inte klart vad det blev men det visar sig väl, brukar alltid vara gott! Blir väl eventuellt en tur till farmoran också, men inte förrän efter lunch.

Nej, det var ju tänkt att jag skulle hinna torka golven medan Leon sov, vilket är nu. Då går det inte att sitta här längre. Ser Ni, det vart ju ett litet inlägg trots allt.

Tyvärr verkar blogg.se var lite cp för tillfället, det går inte att ladda upp bilder.....får återkomma i det ärendet!


Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt att få läsa några rader!

Vi kommer att vaccinera oss... Vi tog beslutet gemensamt i förrgår kväll och vi kommer vaccinera barnen också, får se hur det blir med Ellipluppan. Hon ska ju ha ettårs-sprutan nu också och det skulle gå visst många veckor emellan, vad prioriterar man? OM de nu kommer att vaccinera barn under tre år.

Postat av: Emelie

Härligt med uppdatering.

Här brukar det inte komma snö förrän i januari, om ens det kommer någon. Så det blir en grå jul i år. Trååååkigt!



Hoppas ni kryar på er mina söta.

Puss!

2009-11-07 @ 11:48:56
URL: http://emelieharaldsson.blogg.se/
Postat av: mamma di

Härligt med uppdatering fast vi ses varje dag, nästan iaf, jag har nog bestämt mig för att vaccinera mig men när får man det står nog skrivit i stjärnorna!

2009-11-07 @ 11:56:00
Postat av: Joanna

Vi kommer vaccinera oss, hela lilla familjen.

Jag för att jag tillhör riskgruppen, sambon för att hans jobb vill att han ska göra det, och lilleman mest för att jag är livrädd för att han ska bli jättesjuk. Så vi kommer vaccinera oss. Ska prata om lillemans vaccination på BVC, vi ska dit nästa vecka.



Kram från oss!

2009-11-07 @ 17:21:50
URL: http://lyckligprick.blogg.se/
Postat av: Joanna

Ps. Nu såg Anton precis bilden på Leon uppe i hörnet, och han log jättestort! :)

2009-11-07 @ 17:25:27
URL: http://lyckligprick.blogg.se/
Postat av: mikkis

Hej,. kul att du har uppdaterat, du vet ju hur jag har tjatat. :D Jag är ingen bloggare heller men jag lägger upp några rader varje dag. Jag tror inte att jag skall vaccinera mig och Daniel tror jag inte heller skall vaccinera sig. Anton vet vi inte ännu om han skall vaccinera sig. Han tillhör riskgruppen tror jag så jag vill att han skall vaccinera sig men det är ju inte jag som bestämmer. Hoppas ni blir friska snart. Kram

2009-11-09 @ 14:02:44
URL: http://secondchange.blogg.se/
Postat av: mikkis

2009-11-09 @ 14:37:47
URL: http://secondchange.blogg.se/
Postat av: mikkis

Ja vilket bra tips, jättebra blogg by the way. Kul att dom lägger ut recept och bilder, annars brukar jag ha svårt att komma på vad man skall laga. Vad duktig du är som gått ner så mycket på en vecka, helt otroligt. Fan vad duktig du är gumman. Så glad för din skull. Nu skall jag sluta med en av mina mediciner, då jäklar skall jag gå ner i vikt.

2009-11-09 @ 14:39:32
URL: http://secondchange.blogg.se/
Postat av: ämma

Jag & Jonas ska vaccinera oss, men hur det blir med Eira har vi inte riktigt bestämt än. Först skulle inte småbarn vaccineras men nu rekommenderar de det? Man blir ju minst sagt lite tveksam. Så Leon ska alltså vaccineras?

2009-11-09 @ 20:54:49
URL: http://emmakjellsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad vill du?

Trackback