Dag 6

Som egentligen knappt har börjat ännu... Har bara hunnit med en "underbart god" frukost!

Cathrin undrade vad jag åt när jag var sugen på nåt, jag tänkte försöka svara på det :P

Under en dag ska jag äta fyra stycken Modifast-påsar. Jag har köpt smakerna Choklad, banan, hallon och vanilj. Jag dricker dem med ca 4 timmars mellanrum så det sprids ut över hela dagen. Det enda jag får äta utöver det är tomat och gurka (pga att de nästan bara innehåller vatten).

Jag får dricka kaffe, the och buljong också. Utan mjölk då, men jag ska villigt erkänna att jag har tagit mjölk i mitt kaffe ändå (någon gång).

Massa vatten ska man dricka, helst två liter per dag. Det har gått bra hittills, jag har min 0,5 liters coca-cola flaska med vatten som jag fyller på eftersom. Sara lärde mig att dricka en halvliter till varje modifast påse man drack, på så vis blir det ju två liter tillsammans. Då håller man enklare reda.
Man springer allafall på toaletten som om man vore gravid i nionde månaden!

Jag bestämmer alltså inte själv vad jag får äta, utan det kommer uppifrån. Det är för att man ska fetta av levern inför operationen. Tanken är att man ska gå ner runt 8 kilo innan. På måndag kommer jag att skriva vad jag har gått ner första veckan.





Kommentarer
Postat av: Joanna

Lyx att iaf få knapra gurka och tomat :) Det fick inte jag. Det blev mycket kaffe och bubbelvatten för mig under flytperioden.



Du kämpar på bra Erika, det kommer gå jättebra!

Sen OM det inte hänt så mycket på vågen första veckan så håll ut! För mig rörde sig vågen inte alls första veckan, och sen började det rasa. Jag gick på flyt i 7 veckor, det var lite jobbigt mot slutet faktiskt.



Ska bli spännande att följa din viktresa! Hade du fått opdatum? :)



Kram från Örebro

Postat av: Joanna

Jag vet precis vad du menar med att vågen blir som en drog, jag var likadan i börkan. Men efter ett par tre veckor kunde jag hålla mig till att väga mig varje måndag, eftersom jag flöt så länge så ledsnade jag till slut på att stå på vågen varje dag.

Men det är ju snart, börjar du bli något nervös då?



Det går väl lite sisodär, har haft jättesvårt att få i mig det jag ska. Har ätit kanske 3 max 4 gånger om dagen, vilket är alldeles för lite. Men igår kom jag upp i 5 mål på en dag, så det känns som det är på väg åt rätt håll. Vi har ju även haft influensa eller något liknande, och under den tiden kunde jag inte äta alls, då prioriterade jag vätska och drack mest bara vatten. Men läkaren sa det, att vätskan är viktigast så här i början.

Om man räknar med flytperioden så har jag gått ner lite över 28 kg nu, sedan 25 oktober. Gått ner lite över 10 sedan efter operationen. Men nu börjar vågen stå lite stilla, men man går ju ner i etapper. Känner mig ändå grymt nöjd hittills!



Lycka till nu Erika! Jag kommer följa med dig på din viktresa. Känns roligt att vi opererar oss så nära varandra, så kan man följas åt :)

Kram

2011-01-06 @ 13:20:28
URL: http://Kiikop.bloggplatsen.se
Postat av: Cathrin

Aha! Då förstår jag! Just nu sitter jag och äter gurka, paprika och morot från igår... och jag har clementiner framför mig... Allt utom morot har jag för mig ska vara "gratis" enligt ViktVäktarna... Jag hoppas på att kunna krympa lite innan sommaren, OM jag lyckas hålla mig borta från sockret...

2011-01-07 @ 21:36:40
URL: http://cathrinlarsson.blogg.se/
Postat av: Gudmor

MEN vad duktig du är gumman. Jag är så glad för din skull. Och vilken vilja! Jag är så stolt över dig.



DU är duktig och detta kommer Du klara galant. Det vet jag!



Puss min älskade vän!

Pussa min gudson från mig. Pussa Micke också ;P

HAHa

2011-01-07 @ 22:10:22
URL: http://secondchange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad vill du?

Trackback